Min julafton



Hej på er allihopa, har ni saknat mej? Jag har haft fullt upp under lovet och har inte kunnat blogga så jag gör det nu istället.Jag hade tänkt berätta lite vad som hände under själva julafton.

Dagen började iallafall med att jag vaknade klockan halv sju. Jag gick direkt in i duschen och sedan bytte jag om till min nya klänning som jag fick i ett paket som jag fick öppna på morgonen. Klockan nio åkte vi till gunnarsbyn där man antigen fick välja gröt eller blöta, jag valde ju såklart blöta.

Sen efter det så såg vi på astrid lingrens jul och även Grinchen, haha älskar dom!
Klockan 12 gick vi till kyrkan och sjöng lite julpsalmer och sådant. Vi gick även och tände ljus på lite gravar..ååh det var så himla fint när det lyste vid varje gravsten. När vi kom tillbaka bjöd Ann-Marie på fika och kaffe eller julmust till. 

Efter fikat åkte vi hem och i bilen lyssnade vi på tomten, där småbarn ringer in till tomten och får prata med honom, haha så himla gulligt. När det slutade så började ett annat radioprogram som handlade om personer som är viktiga för julen och som alltid har varit med i våran tradition (som tex i Kalle Ankas julafton) det var ganska så intressant för man fick höra hur dom uppfattar det att höra sin egna röst på dom olika disneykaraktärerna varje jul. 

När klockan hade slagit tre såg vi på Kalle Anka. Jag pratade samtidigt med Maja och Melinda på kik och då pratade vi om dom olika disneyfilmerna och sa vilken som var våran favorit och sådant. 
Sen efter det kom farmor, farfar och Ann-Marie (farfars mamma) till oss och vi åt julbord!! Guud så gott det var.. men nu är jag inte så säker på att jag vill äta julbord på ett bra tag..hojja så less jag är! 

Vi öppnade våra julklappar (säkert sist av alla) på kvällen och jag blev verkligen nöjd med allt. Jag tycker den här julen har gått väldigt fort men jag är iallfall supernöjd och det kunde inte ha blivit mysigare♥

Bilder på allt jag fått kommer i ett annat inlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: